Zoek meldingen:

pagina 4 van 818, 8173 meldingen in totaal

gemeld op rubriek melding datum locatie
19-08-2020 17:00 Opvallende uitspraak @10-08-2020 13:18, 'Wassend water' zou een nog logischer titel zijn geweest, maar die zou door de hedendaagse ontlezing waarschijnlijk op massaal onbegrip en zelfs afkeuring zijn gestuit. 19-08-2020 hieronder
19-08-2020 16:49 Anders: Clichétaal 'Kruis voor 'duivels dilemma'' lees ik vandaag in onze krant. Herman Kruis is de naam van een coach in het vrouwenhockey, maar daar gaat het mij nu niet om. Ook niet om de inhoud van zijn dilemma. Wel om het duivelse karakter daarvan. Kan iemand mij vertellen: bestaan er ook gewone, niet-duivelse dilemma's? 19-08-2020 ED, p. 20-21
19-08-2020 16:22 Anders: Gebrek aan exactheid Wie goegelt met de trefwoorden 'Meldpunt Taal' vindt de volgende titel 'Meldpunt Taal, een jaar later - Meertens Instituut - KNAW www.meertens.knaw.nl ›' En daaronder het volgende bericht: 'Op 15 juni is het precies een jaar geleden dat de website Meldpunt Taal werd gelanceerd.' Wat mij hierin hindert is het gebrek aan precisie. Er wordt wel een datum en een maand genoemd, maar de KNAW en het Meertens Instituut laten ons in het duister tasten wat betreft het jaar van het artikel en de lancering van het Meldpunt. 19-08-2020 https://www.meertens.knaw.nl/cms/nl/cms/nl/109-nieuwsbrief/uitgelicht/143593-meldpunt-taal-een-jaar-later
19-08-2020 10:26 Anders: @16-08-2020, 14:23: ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar de talloze meldingen op dit Meldpunt over krom of domweg foutief taalgebruik door reclamemakers ondersteunen uw stelling over hun zeer hoge opleidingsniveau niet. 19-08-2020
16-08-2020 14:23 Anders: Ik denk dat u dat verkeerd ziet. De door u als 'reclametypes' aangeduide beroepsgroep is zonder uitzondering zeer goed opgeleid. Dus men wist heel goed dat die voice-over 'het' had moeten zeggen. Maar toch heeft men 'hij' geschreven, dit om willens en weten het gepeupel aan te spreken, in de hoop en de verwachting op die manier meer Mazda's te verkopen. 16-08-2020 hieronder
16-08-2020 12:11 Anders: woordgeslacht “Een Mazda-gaspedaal is geen gewoon gaspedaal, want hij reageert met 0,2 seconde vertraging.” Het zoveelste voorbeeld van zwakke taalbeheersing van de reclametypes. 16-08-2020 Radioreclame
15-08-2020 15:15 Opvallende zinsconstructies “De bank wacht ook na de crisis nog voldoende uitdagingen” 15-08-2020 NRC Weekend
15-08-2020 11:23 Anders: @10-08-2020 13:18. Ik kan maar niet begrijpen wat er verkeerd is aan de titel 'Rijzend Water, noch waarom die naamgeving oliedom zou zijn, noch waarom degenen die die naam kozen lui zouden zijn. Als u zó met een mitrailleur wilt schieten, zou u uw bezwaren niet allen moeten melden, maar ook moeten uitleggen. 15-08-2020 hieronder
12-08-2020 23:07 Opvallende uitspraak “Begrijpend lezen moelijk? Welnee, iedereen kan het! 12-08-2020 Radioreclame
10-08-2020 13:18 Opvallende uitspraak 'Rijzend Water' is de titel van een fototentoonstelling in het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. De luie museumleiding verzint hiermee een, naar mijn mening, oliedomme naamgeving, waarschijnlijk naar aanleiding van de Engelse titel Rising Tide. Ik vind zelf trouwens 'stijgend' veel bedreigender overkomen dan 'rijzend'. In dat opzicht is het wellicht ook nog eens een gemiste kans om een overigens interessante tentoonstelling onder de aandacht te brengen. 10-08-2020 https://www.hetscheepvaartmuseum.nl/doen/tentoonstellingen/rijzend-water